Provozní doba areálu hřbitovů
Provozní doba areálu hřbitovů pro veřejnost: zimní čas 7.00 - 17.00 hod. letní čas 7.00 - 19.00 hod. Služební vchod na hřbitov sv. Otýlie z Pražské ulice je otevřen pouze v úředních hodinách správy hřbitova. Vjezd automobilem do areálu je pouze na povolení správy hřbitova, osoby s průkazkou ZTP zdarma.
Upozornění pro návštěvníky hřbitovů a nájemce hrobových míst
Provoz na pohřebištích se řídí na základě zákona č. 256/2001 Sb o pohřebnictví v platném znění, na jehož základě byl vydán Statutárním městem České Budějovice Řád veřejného pohřebiště schválený usnesením Rady města č. 1252/2019 ze dne 23. 9. 2019 a je platný od 1. 10. 2019. Tento řád upravuje provoz veřejných pohřebišť na území města (hřbitov sv. Otýlie, hřbitov Mladé a Třebotovice), které jsou ve vlastnictví Statutárního města České Budějovice a je k nahlédnutí na hřbitovní správě nebo na internetových stránkách v oddíle Úřední deska.

Služby související s nájemní smlouvou
Správa hřbitova zajišťuje tyto služby související s nájemní smlouvou:
- pronájem hrobových míst
- uzavírání nájemních smluv
- převody nájemní smlouvy
- údržbu zeleně
- sečení trávy
- úklid areálu hřbitova (letní a zimní údržba komunikací)
- likvidaci odpadu
- vyhledávání dat
Individuální služby
Správa hřbitova dále zajišťuje tyto individuální služby:
- vykopání hrobů a rozebírání hrobů
- provádění pohřbů do země, včetně propůjčení obřadní síně
- ukládání uren
- likvidace hrobových zařízení
- rozptyly s účasti i bez účasti pozůstalých, individuální rozptyly
- drobné kamenické práce
- úpravy hrobů (i výsadbu květin)
- poskytování informací o hrobových místech
- prodej ozdobných obalů na urny, váziček, svíček
Informace k uzavření smlouvy o nájmu hrobového místa
K uzavření smlouvy o nájmu hrobového místa je třeba doložit: stávající smlouvu o nájmu, popř. užívací právo. V případě úmrtí nájemce doloží dědic hrobového zařízení notářské usnesení a občanský průkaz. V případě převodu nájemní smlouvy na nového nájemce – občanské průkazy obou stran, platnou nájemní smlouvu, popř. užívací právo. Jestliže dojde v průběhu nájmu k důležitým změnám vztahujících se k nájemci (změna bydliště, změna jména apod.), je nutné tuto skutečnost co nejdříve nahlásit správě hřbitova Smlouva o nájmu hrobového místa se sjednává na dobu určitou a to u jednohrobů, dvojhrobů nebo hrobky na 11 let (U sv. Otýlie), nebo 10 let (Mladé, Třebotovice). U urnových hrobů a kolumbárních schránek na 10 let. Uzavřít smlouvu za nájemce může sjednat jím pověřená osoba pouze s písemným pověřením (tři měsíce před skončením sjednané doby nájmu obdrží nájemce dopis, který jej vyzve k uzavření nové nájemní smlouvy a k úhradě nájmu na další období).
Uložení zpopelněných ostatků
Zpopelněné ostatky je možné uložit do hrobu, kolumbární schránky, provedením rozptylu nebo do žárového hrobu.
Rozptyl
Žádost o provedení rozptylu vyřizuje kancelář správy hřbitova sv. Otýlie, tel. 387 426 260, mobil. 607 643 028. Potřebné doklady k vyřízení: občanský průkaz a doklad o zpopelnění. Rozptyl provádíme od května do října.
Uložení urny do hrobu
Uložení urny do hrobu musí objednat nájemce, kamenická firma nebo jím pověřená osoba (další podmínky pověření konzultujte v kanceláři správy hřbitova). Manipulaci se zpopelněnými ostatky (uložení nebo vyjmutí z hrobu, příp. uložení na hrob) je nutné vždy nahlásit v kanceláři správy hřbitova. Uložení uren provádíme od dubna do října. Upozornění pro nájemce hrobových míst ke stavbám na pohřebišti (viz Řád veřejného pohřebiště)
K vybudování jakékoliv stavby na pohřebišti nebo úpravě stavby již existující, zejména hrobky, náhrobku, rámu je třeba prokazatelný předchozí písemný souhlas provozovatele pohřebiště. Tím však není nahrazeno povolení stavebního úřadu, popř. povolení jiného státního orgánu, např. státní památkové péče, pokud je takového povolení třeba podle platných předpisů.
V případě výměny hrobového zařízení (staré za nové) nelze měnit rozměry hrobových míst – jednohrob za urnový hrob apod.